Gisteren stond ik erop voor een lokale vlucht, Beja/Montijo dus. Dit zijn de velden waar we voor onze IR check heen gaan, dus deze uurtjes wou ik als oefening gebruiken. Helaas werden we echter niet toegelaten op beide velden, en nu heb ik nog maar 1 kans om op deze velden te komen aangezien ik nog maar 2 daguurtjes heb voor mijn check.
Vandaag stond ik voor de 2e keer nachtvliegen erop. Een maandje geleden heb ik al eens 's nachts teruggevlogen vanaf Sevilla, maar dit was niet echt geplanned. Vannacht was het mijn beurt om te gaan vliegen in het donker, en heb ik een approach gedaan op Lissabon, wat echt super vet was.
Vrijwel altijd wordt je geweigerd in Lissabon omdat het een groot, druk veld is wat niet zit te wachten op kleine leertoestellen, maar vandaag hadden we dus geluk, en ook nog eens in de nacht! De approach was super vet. Lissabon helemaal verlicht en kom je via de bruggen over de stad aan naar de baan, wat echt ontzettend mooi was om te zien. Dit is zeker iets wat je niet vaak doet.
Op de terugweg toen we bij Evora aankwamen bleek dat het pas echt een bijzondere vlucht zou worden. Een van de andere vliegtuigen die ook gingen nachtvliegen had met circuittraining een probleem gekregen met het vliegtuig op de baan waardoor Evora opeens dicht was. Als dit zo zou blijven en het vliegtuig kon niet van de baan af zouden we naar ons alternatief vliegveld moeten (Faro), daar de nacht moeten doorbrengen om morgenmiddag terug te vliegen. Een klein beetje helaas ging dit niet door, aangezien het vliegtuig binnen 30min van de baan af was en dus Evora Airport weer geopend werd.
Een bijzondere ervaring dus! Morgen voor mijn laatste uurtjes nachtvliegen erop, dan nog hopelijk 1x naar Montijo en dan ben ik klaar voor me IR!
donderdag 16 juli 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten